خودرونامه

10 روش عملی برای مراقبت از موتور خودرو (قسمت اول)

بیشتر ما، اکثر اوقات زمان زیادی را صرف توجه به موتور خودرو نمی کنیم. داخل خودرو می نشینیم، سوئیچ را می چرخانیم و حرکت می کنیم. معمولا زمانی متوجه اشکالی در موتور می شویم، که صدایی را می شنویم که به آن عادت نداریم یا زمانی که خودرو متفاوت از حالت عادی بنظر می رسد.
موتور خودرو احتیاج به مراقبت دارد. باید آن را پیوسته بازرسی کرد. همچنین موتور به مراقبت های منظمی احتیاج دارد تا عملکرد مناسبی داشته باشد. برای کمک به شما، تا به خوبی از موتور خودرو مراقبت کنید و از به وجود آمدن مشکلات پیشگیری کنید، ما یک لیست را که از 10 روش عملی برای مراقبت از موتور خودروتان تشکیل شده مهیا کرده ایم. به این پیشنهادات توجه کنید تا موتور خودرویتان بهتر و بیشتر کارکند و مخارج شما در آینده کمتر شود.

موتور به مراقبت های منظمی احتیاج دارد تا عملکرد مناسبی داشته باشد


10- روغن موتور را به صورت منظم تعویض کنید


تعویض منظم روغن موتور یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای خودرویتان انجام دهید. اگر هیچ یک از موارد بعدی را انجام نمی دهید (که البته امیدواریم اینطور نباشد) حتما مطمئن شوید این یک مورد را انجام می دهید. روغن موتور بخش های حیاتی موتور را آغشته به روغن نگه می دارد و از گرم شدن بیش از حد آن ها جلوگیری می کند. اگر فاصله زیادی بین دفعات تعویض روغن بیفتد، در گذر زمان آسیبهای جدی به موتور خودرو وارد می شود.
پیشنهاد ها برای زمان تعویض روغن موتور متفاوت است ولی طبق آخرین استاندارد خودروهای مدرن، تعویض روغن موتور بعد از هر 8047 کیلومتر ضروری است. بعضی از موتورها می توانند مسافت های بیشتری را دوام بیاورند درحالی که روغن موتور خودرو های قدیمی باید زودتر تعویض شوند. از آنجایی که ما درباره مراقبت فعالانه از موتور خودرو صحبت می کنیم، مطمئن شوید که تولید کننده خودروی شما چه بازه زمانی را برای تعویض روغن موتور پیشنهاد داده است. اگر نمی توانید دفترچه راهنمای خودرو را پیدا کنید، یک جست و جو سریع اینترنتی انجام دهید.

بر اساس آخرین استانداردها بهترین زمان برای تعویض روغن موتور خودرو 8047 کیلومتر می باشد.


ما نمی توانیم به تعویض روغن موتور خودرو بپردازیم بدون اینکه به تعویض فیلتر روغن نیز اشاره کنیم. فیلتر روغن همه آلودگی ها و آشغال های شناور در محفظه موتور را می گیرد و از ورود دوباره آلودگی ها به چرخه روغنکاری جلوگیری می کند. با یک فیلتر روغن و روغن موتور جدید، موتور خودروی شما به خوبی کار خواهد کرد و همه قطعات داخلی موتور خنک و آغشته به روغن خواهندماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *