خودرونامه

5 نکته رانندگی برای طولانی کردن عمر موتور خودروی شما (بخش دوم)

بگذارید ماشین شما در روزهای سرد به آرامی گرم شود

اگر قرار باشد در یک روز حتی با دمای 30 درجه سانتیگراد برای دویدن بروید، احتمالاً اول با حرکات کششی خود را گرم وآماده می کنید، درست است؟ این در مورد ماشین شما هم برای رانندگی در یک روز سرد می تواند صدق کند.

هوای سرد در موتور خودرو با توجه به چگالی بیشتر تمایل کمتری به مخلوط شدن با سوخت دارد. در هوای سرد برای راه اندازی موتور انرژی بیشتری لازم است زیرا باتری شارژ کمتری دارد. روغن سرد و غلیظ است و این باعث می شود با سختی بیشتری به طرف قطعات متحرک روان شود. علاوه بر این ، بنزین هنگام سرد بودن سخت تر می سوزد.

هوای سرد، روغن سرد، سوخت سرد و باتری سرد نه تنها کارایی خودرو را کاهش می دهند بلکه اصرار بر کار عادی موتور در این شرایط می تواند هزینه های تعمیراتی زیادی را تحمیل کند

پس وقتی هوا سرد است چه باید کرد؟ احتمالاً در خودرو نشسته و اجازه می دهیم موتور در گاراژ یا محل پارک در جا کار کند تا زمانی که دمای آب موتور از محدوده “سرد” خارج شود. با این حال ، این لزوما ایده خوبی نیست.

در جا کار کردن خودرو موتور را با سرعت کمی گرم می کند ، زیرا موتور واقعاً کار زیادی را انجام نمی دهد. همچنین موتورهای سرد آلودگی بیشتری از هیدروکربهای نسوخته را انتشار می دهند. در این حالت کاتالیست که وظیفه کنترل خروجی گاز دی اکسید کربن و کاهش هیدروکربنهای نسوخته را دارد، عملا کارایی چندانی ندارد.

در جا کار کردن خودرو برای گرم شدن موتور آن در روزهای سرد کار درستی نیست

بهترین روش این است که خودروی خود را روشن کنید ، حدود 30 ثانیه (حداکثر) صبر کنید و سپس ماشین را به آرامی حرکت دهید تا گرم شود بی اینکه دور موتور را خیلی بالا ببرید. اگر درجه حرارت زیر صفر باشد ، پنج دقیقه (حداکثر) کار در این شرایط می تواند موتور خودروی شما را آماده کارکرد عادی کند. نکته مهم دیگر، پرهیز از فشار بیش از حد روی ماشین در روزهای بسیار سرد یا گرم است.

در بخش بعد، به بررسی اثرات سرعت روی موتور خودرو پرداخته می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *