خودرونامه

5 نکته رانندگی برای طولانی کردن عمر موتور خودروی شما (بخش سوم)

با سرعت بالا رانندگی نکنید!

آزاد کردن مایکل شوماخر درونی در جاده های عمومی به دلایل زیادی بد است! رانندگی خیلی سریع سوخت را هدر می دهد، میزان انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش می دهد و البته خودرو را در معرض خرابی قرار می دهد.

اما آیا می دانید سرعت بیش از حد برای موتور شما نیز مضر است؟ موتور با پمپاژ و استفاده بیشتر از سوخت موتور شما را وادار به کار می کند و پیستون ها و سایر قطعات متحرک را مجبور می کند تا با سرعتی بالاتر از حد مطلوب کار کنند.

سرعت ایده آل برای بیشتر اتومبیل ها و کامیون ها حدود 50 تا 55 مایل در ساعت (80.5 تا 88.5 کیلومتر در ساعت) است. اما برای مسافرت با سرعت 60 مایل در ساعت (96.6 کیلومتر در ساعت) به حدود 73 درصد اسب بخار بیشتری نیاز است و برای مسافرت با سرعت 70 مایل در ساعت (112.7 کیلومتر در ساعت) ، تقریباً 160 درصد اسب بخار بیشتر نیاز دارد. فکر کنید موتور شما برای تولید چنین نیروئی چقدر سخت تر و بیشتر کار می کند.

مسلماً 55 مایل در ساعت (88.5 کیلومتر در ساعت) شما را بسیار کمتر از سرعتی که اکثر رانندگان بزرگراه های آمریکا رانندگی می کنند، قرار می دهد. برخی از ایالت ها اکنون در برخی از بزرگراه ها 80 مایل در ساعت (128.7 کیلومتر در ساعت) محدودیت دارند. اما پایین نگه داشتن سرعت در کمترین زمان ممکن با حفظ سرعت مطمئنه راهی عالی برای کاهش فرسودگی موتور است.

در مرحله بعدی ، ما در مورد تغییر دنده مناسب و نحوه تأثیر آن بر روی موتور اتومبیل صحبت خواهیم کرد.

مقالات مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *