خودرونامه

5 نکته رانندگی برای طولانی کردن عمر موتور خودروی شما (بخش پنجم)

سبک بار رانندگی کنید!

وسایل نقلیه ای مانند وانت های سنگین معمولاً بارهای سنگین و بزرگی را به کمک گشتاور زیاد خود جابجا می کنند. دلیل این امر این است که آنها برای یدک کشیدن و حمل وسایل چندین برابر اندازه و وزن خود طراحی شده اند.

اما اتومبیل های کوچکتر و موتورهای کوچکتر به سختی می توانند اجسام بزرگ را بکشند. آنها ممکن است گشتاور و قدرت لازم برای حرکت درست تریلرها ، قایق ها یا وسایل نقلیه دیگر را نداشته باشند.

مانند بسیاری از مواردی که قبلاً در مورد آنها بحث کردیم ، یدک کشیدن اجسام بزرگ فشار بیشتری بر روی موتور ایجاد می کند و این فشار می تواند به قطعات آسیب برساند و باعث کاهش عمر موتور شود. یدک کشیدن در تپه ها و جاده های سخت همچنین می تواند طول عمر موتور خودروی شما را به شدت کاهش دهد.

اگر نگران این هستید که چه چیزهایی را می توانید بکشید و چه چیزهایی را نمی توانید ، همیشه به کتابچه راهنمای خودرو مراجعه کنید. اگر نیاز به یدک کش دارید ، اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه ای دارید که وظیفه خود را به درستی انجام می دهد.

علاوه بر یدک کشی، کاهش وزنی که حمل می کنید باعث کاهش بار وارده بر موتور می شود. همچنین به شما در افزایش مسافت پیموده شده با مقداری معین از سوخت کمک می کند. به عبارت دیگر ، سبک بار رانندگی کردن به افزایش عمر خودروی شما کمک می کند.

اگر این مراحل را دنبال کنید و برای مراقبت از موتور خود تلاش کنید، ممکن است روزانه در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید. حتی ممکن است از مزایای دیگری مانند بهبود مصرف سوخت و فرسایش کمتر در سایر قطعات خودرو مانند سیستم انتقال قدرت و ترمزها نیز بهره مند شوید.

مقالات مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *