خودرونامه

خودروهای الکتریکی هیبریدی چگونه کار می کنند؟

خودروهای الکتریکی هیبریدی از یک موتور احتراق داخلی و یک یا چند موتور الکتریکی استفاده می کنند که از انرژی ذخیره شده در باتری ها استفاده می کند. یک خودروی الکتریکی هیبریدی را نمی توان برای شارژ باتری به برق وصل کرد. در عوض، باتری از طریق سیستم باز تولید ترمز و توسط موتور احتراق داخلی شارژ می شود. نیروی اضافی ارائه شده توسط موتور الکتریکی به طور بالقوه می تواند نیروی موتور کوچکتری را فراهم کند. باتری همچنین می تواند بارهای کمکی را تامین کند و در هنگام توقف توان بی بار موتور را کاهش دهد. این ویژگی ها در کنار هم منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت بهتر بدون به خطر انداختن عملکرد می شود.

اجزای اصلی یک خودروی الکتریکی هیبریدی

باتری (کمکی): در یک وسیله نقلیه الکتریکی، باتری کمکی ولتاژ پایین، برق را برای راه‌اندازی خودرو قبل از درگیر شدن باتری کشنده فراهم می‌کند. همچنین توان لوازم جانبی خودرو را تامین می کند.

مبدل DC/DC : این دستگاه برق DC ولتاژ بالاتر را از بسته باتری کشنده به برق DC با ولتاژ پایین مورد نیاز برای راه اندازی لوازم جانبی خودرو و شارژ مجدد باتری کمکی تبدیل می کند.

ژنراتور الکتریکی: در هنگام ترمزگیری از چرخ های در حال گردش برق تولید می کند و آن انرژی را به بسته باتری کشنده منتقل می کند. برخی از وسایل نقلیه از ژنراتورهای موتور استفاده می کنند که هم عملکرد محرک و هم عملیات بازسازی را انجام می دهند.

موتور کشنده الکتریکی: این موتور با استفاده از نیروی پک باتری کشنده، چرخ های خودرو را به حرکت در می آورد. برخی از وسایل نقلیه از ژنراتورهای موتور استفاده می کنند که هم عملکرد محرک و هم عملیات باز تولید را انجام می دهند.

سیستم اگزوز: سیستم اگزوز گازهای خروجی از موتور را از طریق لوله اگزوز به بیرون هدایت می کند. یک کاتالیزور سه طرفه برای کاهش انتشار گازهای خروجی موتور در سیستم اگزوز طراحی شده است.

پرکننده سوخت: یک نازل از یک توزیع کننده سوخت به مخزن خودرو متصل می شود تا باک را پر کند.

مخزن سوخت (بنزین): این مخزن بنزین را در داخل وسیله نقلیه تا زمانی که مورد نیاز موتور باشد ذخیره می کند.

موتور احتراق داخلی (با جرقه اشتعال): در این پیکربندی، سوخت به منیفولد ورودی یا محفظه احتراق تزریق می‌شود، جایی که با هوا ترکیب می‌شود و مخلوط هوا/سوخت توسط جرقه شمع مشتعل می‌شود.

کنترل کننده الکترونیک قدرت: این واحد جریان انرژی الکتریکی تحویل شده توسط باتری کشنده را مدیریت می کند و سرعت موتور کشش الکتریکی و گشتاور تولیدی آن را کنترل می کند.

سیستم حرارتی (خنک کننده): این سیستم محدوده دمای عملیاتی مناسب موتور، موتور الکتریکی، الکترونیک قدرت و سایر اجزا را حفظ می کند.

بسته باتری کشنده: برق را برای استفاده توسط موتور کشنده الکتریکی ذخیره می کند.

گیربکس: گیربکس نیروی مکانیکی را از موتور و/یا موتور کشنده الکتریکی برای به حرکت درآوردن چرخ ها منتقل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *