خودرونامه

خودروهای برقی هیبریدی پلاگین چگونه کار می کنند؟

خودروهای برقی هیبریدی پلاگین (PHEV) از باتری ها برای تامین انرژی موتور الکتریکی و سوخت دیگری مانند بنزین برای تامین انرژی موتور احتراق داخلی (ICE) استفاده می کنند. باتری های PHEV را می توان با استفاده از پریز دیواری یا تجهیزات شارژ، توسط ICE یا از طریق ترمز احیا کننده شارژ کرد. خودرو معمولاً تا زمانی که باتری تقریباً تمام شود با برق کار می کند و سپس خودرو به طور خودکار برای استفاده از ICE تغییر حالت می دهد.

اجزای اصلی یک خودروی برقی هیبریدی پلاگین

باتری (کمکی): در یک وسیله نقلیه الکتریکی، باتری کمکی ولتاژ پایین، برق را برای راه‌اندازی خودرو قبل از درگیر شدن باتری کشنده فراهم می‌کند. همچنین لوازم جانبی خودرو را تامین می کند.

درگاه شارژ: درگاه شارژ به وسیله نقلیه اجازه می دهد تا به منبع تغذیه خارجی متصل شود تا بسته باتری کشنده را شارژ کند.

مبدل DC/DC : این دستگاه برق DC ولتاژ بالاتر را از بسته باتری کشنده به برق DC با ولتاژ پایین مورد نیاز برای راه اندازی لوازم جانبی خودرو و شارژ مجدد باتری کمکی تبدیل می کند.

ژنراتور الکتریکی: در هنگام ترمزگیری از چرخ های در حال گردش برق تولید می کند و آن انرژی را به بسته باتری کشنده منتقل می کند. برخی از وسایل نقلیه از ژنراتورهای موتور استفاده می کنند که هم عملکرد محرک و هم عملیات بازسازی را انجام می دهند.

موتور کشنده الکتریکی: این موتور با استفاده از نیروی پک باتری کشنده، چرخ های خودرو را به حرکت در می آورد. برخی از وسایل نقلیه از ژنراتورهای موتور استفاده می کنند که هم عملکرد محرک و هم عملیات بازسازی را انجام می دهند.

سیستم اگزوز: سیستم اگزوز گازهای خروجی از موتور را از طریق لوله اگزوز به بیرون هدایت می کند. یک کاتالیزور سه طرفه برای کاهش انتشار گازهای خروجی موتور در سیستم اگزوز طراحی شده است.

پرکننده سوخت: یک نازل از یک توزیع کننده سوخت به مخزن خودرو متصل می شود تا باک را پر کند.

مخزن سوخت (بنزین): این مخزن بنزین را در داخل وسیله نقلیه تا زمانی که مورد نیاز موتور باشد ذخیره می کند.

موتور احتراق داخلی (با جرقه اشتعال): در این پیکربندی، سوخت به منیفولد ورودی یا محفظه احتراق تزریق می‌شود، جایی که با هوا ترکیب می‌شود و مخلوط هوا/سوخت توسط جرقه شمع مشتعل می‌شود.

شارژر داخلی: الکتریسیته AC ورودی که از طریق درگاه شارژ تامین می شود را می گیرد و برای شارژ باتری کشنده به برق DC تبدیل می کند. همچنین با تجهیزات شارژ ارتباط برقرار می کند و ویژگی های باتری مانند ولتاژ، جریان، دما و وضعیت شارژ را در حین شارژ کردن بسته نظارت می کند.

کنترل کننده الکترونیک قدرت: این واحد جریان انرژی الکتریکی تحویل شده توسط باتری کشنده را مدیریت می کند و سرعت موتور کشش الکتریکی و گشتاور تولیدی آن را کنترل می کند.

سیستم حرارتی (خنک کننده): این سیستم محدوده دمای عملیاتی مناسب موتور، موتور الکتریکی، الکترونیک قدرت و سایر اجزا را حفظ می کند.

بسته باتری کشنده: برق را برای استفاده توسط موتور کشش الکتریکی ذخیره می کند.

گیربکس: گیربکس نیروی مکانیکی را از موتور و/یا موتور کشش الکتریکی برای به حرکت درآوردن چرخ ها منتقل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *