خودرونامه

ماشین های تمام الکتریکی چگونه کار می کنند؟

وسایل نقلیه تمام الکتریکی که به آنها خودروهای الکتریکی با باتری (BEV) نیز گفته می شود، به جای موتور احتراق داخلی، دارای موتور الکتریکی هستند. این وسیله نقلیه از یک بسته باتری کشنده بزرگ برای تغذیه موتور الکتریکی استفاده می کند و باید به پریز دیواری یا تجهیزات شارژ متصل شود که به آن تجهیزات تامین خودرو الکتریکی (EVSE) نیز گفته می شود. از آنجایی که خودرو با برق کار می کند، هیچ اگزوزی از لوله اگزوز منتشر نمی کند و حاوی اجزای معمولی سوخت مایع مانند پمپ سوخت، خط سوخت یا مخزن سوخت نیست.

اجزای اصلی یک خودروی تمام الکتریکی

باتری (کمکی تمام الکتریکی): در یک وسیله نقلیه الکتریکی، باتری کمکی برق را برای تامین برق لوازم جانبی خودرو تامین می کند.

درگاه شارژ: درگاه شارژ به وسیله نقلیه اجازه می دهد تا به منبع تغذیه خارجی متصل شود تا بسته باتری کشنده را شارژ کند.

مبدل DC/DC : این دستگاه برق DC ولتاژ بالاتر را از بسته باتری کشنده به برق DC با ولتاژ پایین مورد نیاز برای راه اندازی لوازم جانبی خودرو و شارژ مجدد باتری کمکی تبدیل می کند.

موتور کشنده الکتریکی: این موتور با استفاده از نیروی پک باتری کشنده، چرخ های خودرو را به حرکت در می آورد. برخی از وسایل نقلیه از ژنراتورهای موتور استفاده می کنند که هم عملکرد محرک و هم عملیات بازسازی را انجام می دهند.

شارژر داخلی: الکتریسیته AC ورودی که از طریق درگاه شارژ تامین می شود را می گیرد و برای شارژ باتری کشنده به برق DC تبدیل می کند. همچنین با تجهیزات شارژ ارتباط برقرار می کند و ویژگی های باتری مانند ولتاژ، جریان، دما و وضعیت شارژ را در حین شارژ کردن بسته نظارت می کند.

کنترل کننده الکترونیک قدرت: این واحد جریان انرژی الکتریکی تحویل شده توسط باتری کشنده را مدیریت می کند و سرعت موتور کشش الکتریکی و گشتاور تولیدی آن را کنترل می کند.

سیستم حرارتی (خنک کننده): این سیستم محدوده دمای عملیاتی مناسب موتور، موتور الکتریکی، الکترونیک قدرت و سایر اجزا را حفظ می کند.

بسته باتری کشنده: برق را برای استفاده توسط موتور کشش الکتریکی ذخیره می کند.

گیربکس (برقی): گیربکس نیروی مکانیکی را از موتور کشش الکتریکی برای به حرکت درآوردن چرخ ها منتقل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *