خودرونامه

داستان قیمت خودرو (بخش دوم)

مقایسه داده های هزینه


علاوه بر عوامل تأثیرگذار در هزینه های گفته شده، مقادیر هزینه ای که در منابع مختلف یافت می شود غالباً به دلیل وجود یک سری از پیش فرض ها مستقیماً قابل مقایسه نیست.
اولاً هزینه ها در منابع با ارزهای مختلف یافت می شود ، بیشتر به یورو (یورو) یا دلار آمریکا (دلار آمریکا) و دائما نرخ برابری ارزها تغییر می کنند.

ثانیا کاهش ارزش پول در طول زمان (با توجه به تورم) باید در نظر گرفته شود.

ثالثا برخی منابع برآورد هزینه ها را به عنوان هزینه OEM (تولید کننده قطعات برای خط تولید خودروساز) نشان نمی دهند و قیمت سوخت و برق در نظر گرفته شده قیمت آنها برای مصرف کننده نهایی می باشند.

در این بخش، برآورد هزینه برای مهمترین اجزای اتومبیل های سواری با پیشرانه های مختلف ارائه شده است. این شامل هزینه های مربوط به مواد و اجزای خودروهای معمولی و برقی است. اجزای پیشرانه و همچنین قطعات ذخیره سوخت و انرژی. علاوه بر این ، مقادیر معمول برای نیروی انسانی هزینه و حاشیه سود داده شده است. تعدادی از این هزینه ها مربوط به پیش بینیهای انجام شده تا 2030 می باشند و ملاک برای تعدادی دیگر شرایط حاضر می باشد.

نمودار مقایسه ای هزینه های صرف شده برای یک خودرو با توجه به سیستم و نوع پیشرانه

ساختار هزینه ای در خودروهای معمولی و برقی

بررسی نمودار

ستونهای آبی رنگ نشان دهنده سیستمهای یک خودرو و درصد هزینه شده برای هر کدام از کل هزینه ها می باشند. سمت راست مربوط به خودروهای برقی و سمت چپ مربوط به خودروهای معمولی می باشد. ستونهای قرمز مربوط به هزینه های صرف شده برای قسمتهای مختلف پیشرانه می باشند. برای مثال در یک خودروی معمولی 22 تا 24 درصد هزینه مربوط به موتور، گیربکس و اکسل می باشد (35 تا 40 درصد از آن به موتور، 18 تا 22 درصد به قطعات جانبی موتور، 20 تا 27 درصد به گیربکس و اکسل و 8 تا 11 درصد به سیستم خروج محصولات احتراق مانند کاتالیست و …. اختصاص دارد) و در یک خودروی برقی 35 تا 40 درصد به بسته باتری و 8 تا 20 درصد به سیستم محرک خودرو اختصاص دارد.

داستان قیمت خودرو (بخش اول)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *