خودرونامه

چگونه می توان سیستم ترمز را تقویت کرد؟

سیستم سوخت رسانی

قبل از اینکه از بهبود ترمزهای ماشین خود هیجان زده شوید، درک این نکته مهم است که ترمزها فقط به اندازه ای که لاستیکها و سیستم تعلیق اجازه می دهند می توانند خوب باشند. در بهبود گشتاور ترمز فرض بر این است که ماشین شما از نظر چسبندگی به جاده محدودیتی ندارد و از لاستیکهای استاندارد استفاده می کنید. اگر از لاستیکهای خاصی برای عبور از جاده های پر دست انداز استفاده می کنید این ارتقا چندان کارایی نخواهد داشت. برای اکثر قریب به اتفاق اتومبیل های موجود در جاده های عمومی، کیفیت ترمزهای موجود کاملا کافی و مناسب است.

1- شعاع دیسک را افزایش دهید

دیسک های بزرگتر اعمال گشتاور ترمز بیشتری را امکان پذیر می کنند، زیرا نیروی اعمال شده بر لنت ترمز بر شعاع بیشتری وارد می شود و گشتاور لحظه ای بیشتری را فراهم می کند. گشتاور ترمز برابر است با نیروی وارد شده توسط لنت ضربدر مسافتی که نیرو از مرکز چرخ اعمال می شود. در این حالت، ما فاصله اعمال نیرو از مرکز را افزایش می دهیم

2- مساحت پیستون کالیپر را افزایش دهید

افزایش اندازه پیستون ها (یا تعداد پیستون ها) به این معنی است که شما فشار معینی را بر مساحت بیشتری اعمال می کنید. اگر فشار ثابت بماند و سطح افزایش یابد، نیرو اعمال شده افزایش می یابد.

3- افزایش فشار خط

پای خود را روی پدال بیشتر فشار دهید و ماشین شدیدتر ترمز می کند. این به این دلیل است که فشار در خط هیدرولیک ترمز افزایش می یابد. اگر بتوانید فشار خط هیدرولیک را افزایش دهید (شاید با ایجاد یک بازوی اهرم بزرگتر برای عملکرد پدال ترمز یا استفاده از سیستم کمکی ایجاد خلا مانند بوستر) گشتاور ترمز را افزایش می دهید.

4. افزایش ضریب اصطکاک بین لنت و دیسک 

شاید خود عنوان توضیح دهد، اما اگر می توانید بین لنت و دیسک اصطکاک را افزایش دهید (این به انتخاب مواد بستگی دارد؛ تولید کنندگان لنت ترمز اغلب این داده ها را ارائه می دهند)، می توانید گشتاور ترمز را افزایش دهید. گرچه با اصطکاک بیشتر گرمای بیشتری حاصل می شود ، که ما را مرتب به طرف سختی در ترمزگیری و آینه ای شدن لنت و تاب برداشتن دیسک می برد. باید حد بهینه ای برای این کار در نظر گرفت. 

سبد محصولات لنت امدادیدک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *