خودرونامه

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت خودرو: آیا ارزش تلاش دارد؟ (بخش دوم)

چگونه برندهای اتومبیل از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربر استفاده می کنند

همانطور که اشاره کردیم ، موارد استفاده از درآمدزایی از داده های جمع آوری شده توسط خودرو و زمینه هایی در صنعت خودرو که شرکت ها ازهوش مصنوعی استفاده می کنند، فقط به استفاده از هوش مصنوعی در فناوری خودران محدود نمی شوند. نه تنها امکان بهبود تجربه کاربران بلکه بهبود تجربه کارگران، ارتقای بهره وری در کار و ایمنی از عوامل کلیدی است که  در بخشهای زیر باعث ایجاد شغل می شود:

کمک راننده و ایمنی

خودروسازان در سالهای اخیر برای معرفی بسیاری از ویژگی های جالب با کاربران همکاری کرده اند: ترمز اضطراری خودکار ، هشدار عبور از خطوط ، مونیتورینگ رفتارهای راننده و سرنشین ، حذف نقاط کور ، هشدار برخورد از کنار و حتی قابلیت های اختیاری استفاده از فناوری خودران.
اکنون اتومبیل های کاملاً جدید به شما کمک می کنند تا با شرایط خطرناک جاده ، پارک ، هدایت ، جلوگیری از تصادفات و حتی سرگرمی کودکان در صندلی عقب کنار بیایید. دستیارهای مجازی با قابلیت صوتی ، که توسط تکنیک های NLP (فناوری پردازش زبان محاوره) و ML هدایت می شوند ، پیشرفته تر شده و اقدامات بیشتری را بدون دخالت انسان انجام می دهند. به عنوان مثال ، 3 BMW Series شامل یک دستیار شخصی هوشمند است که هدف آن بهبود ایمنی و راحتی راننده است. گفتن “من سردمه” ، با صدای بلند ، صندلی شما را گرم می کند و دمای ماشین را تنظیم می کند. به دستیار هوشمند بگویید که چقدر خسته اید، و این باعث تحریک برنامه ارتقای نشاط شامل روشن شدن نور داخلی، پخش موسیقی ، کاهش دما و غیره می شود. این ویژگی های جذاب فقط تعدادی از  موارد بسیاری است که در حال حاضر بازارهای جدید خودرو را وسوسه می کند.

AV و وسایل نقلیه متصل

وسایل نقلیه خودمختار در جاده ها کم هستند. با این حال ، رانندگان از سطح پیشرفته (با موارد استفاده محدود از قابلیت خودران) در حال حاضر لذت می برند. مرسدس بنز A کلاس 2019 می تواند هنگام پیچ ها ، دور زدن در دور خیابان ها و حضور در باجه های عوارض ، سرعت خودرو را کم کند ، علائم محدودیت سرعت را تشخیص داده و به طور خودکار با محدودیت ها سازگار شود. Nissan ProPilot Assist نمونه دیگری از قابلیت های نیمه خودران است که هنگام رانندگی در هنگام توقف و حرکت ، مسئولیت را بر عهده می گیرد.
هوش مصنوعی همچنین یک فناوری اساسی برای وسایل نقلیه متصل به شبکه اینترنت، و همچنین بسیاری از برنامه ها و سیستم های برخاسته از شبکه اینترنت است. انبوهی از برنامه های همراه خودرو به خوبی نشان دهنده اتصال به شبکه در عمل است: برنامه Skoda Connect ، برنامه های مرسدس بنز ، برنامه MyCitroen – نه تنها به رانندگان ، بلکه به تولید کنندگان نیز کمک می کنند. علاوه بر این ، اتصال هوش مصنوعی منبعی از داده های ارزشمند است که بر تصمیم گیریها در بسیاری از زمینه های صنعت خودرو تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، اتومبیل های فرمول یک از طریق 300 حسگر حدود 100 گیگابایت داده تولید می کنند. سپس مهندسان کلیه داده ها را در بررسی می کنند تا تصمیمات اساسی در مورد کنترل مأموریت ، تعویض لاستیک و غیره بگیرند
ساخت
استفاده از هوش مصنوعی در وسایل نقلیه ، همراه با کاربردهای آن ، به تولیدکنندگان کمک می کند تا ضمن تولید محصولات ایمنتر و مبتکرانه تر ، هزینه های تولید را کاهش دهند. به عنوان مثال Computer Vision یک فن آوری ارزان قیمت برای شناسایی ناهنجاری ها است: آئودی هوش مصنوعی را برای شناسایی شکاف های کوچک روی صفحات فلزی آزمایش می کند، جنرال موتورز از الگوریتم های ML برای نمونه سازی محصولات استفاده می کند و کانتیننتال از داده های آزمون خودرو برای مدل سازی و شبیه سازی استفاده می کند.

همچنین ، هوش مصنوعی در سیستم های اتومبیل ابزاری عالی برای هوشمند سازی بیشتر ماشین آلات است و خرابی ها و سوء عملکرد آنها را پیش بینی می کند. با در نظر گرفتن هزینه های عدم تولید به موقع در کارخانه های خودروسازی، مدیریت ریسک همراه با الگوریتم های AI ارزش هزینه کردن را دارد.


زنجیره تامین


پیچیدگی زنجیره تأمین قطعات خودرو متناسب با هزینه های تولید است. فقط تصور کنید ، یک وسیله نقلیه متوسط ​​حدود 30،000 قطعه جداگانه دارد و تمام این قطعات اغلب از فروشندگان مختلف در سراسر جهان جمع می شوند. انبوهی از واسطه ها و بسیاری از متغیرها، با عوامل خارجی پیش بینی نشده در هم آمیخته اند و تأخیر در یک مرحله باعث ایجاد اثرات دنباله دار می شود. با کمک هوش مصنوعی ، OEM ها و شرکای آنها می توانند فرآیندهایی مانند تجهیزات ، ابزارها و درخواست های کاری، برنامه ریزی برای تامین، موجودی کالا ، تدارکات، ردیابی و غیره را به صورت خودکار انجام دهند و بهبود بخشند

خارج از این محدوده ها، OEM ها اغلب از الگوریتم های AI در فروش و بازاریابی استفاده می کنند. به عنوان مثال می توان از آنها برای پیش بینی میزان تقاضا و میزان فروش مدل های مختلف ماشین بسته به کشور و زمان بندی سال استفاده کرد. همچنین، هوش مصنوعی می تواند به تنظیم قیمت گذاری، ایجاد ساختار خاص، پیشنهاد بازاریابی شخصی و موارد دیگر کمک کند. به همین دلیل ، شرکت ها نه تنها از کانال های سنتی خود استفاده می کنند ، بلکه از داده های جمع آوری شده از طریق وسایل نقلیه متصل ، گجتهای پوشیدنی و برنامه ها نیز استفاده می کنند.


فروشندگان فناوری اطلاعات و استارتاپ هایی که به OEM ها کمک می کنند تا از چالش های هوش مصنوعی عبور کنند


پذیرش فناوری هوش مصنوعی توسط صنعت خودرو بسیاری از مشارکت ها و تغییر مالکیتها را بین خودروسازان سنتی ، غول های فناوری ، استارت آپ های طراز اول و ارائه دهندگان خدمات ایجاد کرده است. به عنوان مثال شرکت هایی مانند ON Semiconductor ، حسگرهای تصویری پیشرفته ، رادارها ، لیدارها (سیستم دید در شب) و راه حلهای فراصوت را به شرکتهای OEM ارائه می دهند. بی ام و ، فولکس واگن و دایملر در حال مذاکره درباره R&D مشترک برای وسایل نقلیه خودران هستند. علاوه بر این ، هر شرکتی همکاری فنی خود را دارد: BMW با Mobileye ، Daimler با Bosch ، VW با Aurora و Ford. این راهی برای کاهش هزینه ها در شرایطی که در مرز نوآوری قرار می گیرید است.
بسیاری از استارت آپ های ساختارشکن برای تأمین تقاضای شرکت های خودروسازی ، تولید chipset ، سخت افزار و نرم افزار برای سیستم های خودران، راه حل های بلاکچین ، سیستم های حسگر، راه حل های مدیریت داده و … ظهور می کنند. نیاز شدیدی به شرکای فنی و حرفه ای و قابل اعتماد در صنعت وجود دارد و هنگامی که مطابقت کامل پیدا شود، این همکاری اغلب برای سالها باقی می ماند.


جمع بندی


OEM ها معتقدند كه تلاش ها و هزينه هاي انجام شده براي پذيرش هوش مصنوعي ارزش اين را دارد و آنها آماده اند كه ريسك هاي مالي آن را متحمل شوند. حتی اگر هنوز چالش هایی مانند پیچیدگی تولید نرم افزار یا قوانین و مقررات مختلف وجود داشته باشد ، اما حوزه های مختلف صنعت خودرو از این فناوری استفاده کرده و بهره وری و بهینه سازی فرآیندها را افزایش می دهند. برای تأمین نیاز بازار به بهبود تجربه کاربری همه جانبه در خودرو با افزایش ایمنی ، خودروسازان باید روش های سنتی را کنار بگذارند و در عوض بر اهمیت نرم افزار و داده ها تمرکز کنند. همانطور که بازار فناوری هوشمند خودرو در حال رشد است و مجموعه های با استعداد در حال افزایش است ، OEM ها به زودی با سخت افزار و نرم افزارهای خاص انتظار کاهش قیمت و چالش های کمتری را دارند. تا آن زمان ، مشارکت با شرکتهای باتجربه Tier 1 و Tier 2 تضمین کننده موفقیت است.

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت خودرو: آیا ارزش تلاش دارد؟ (بخش اول)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *