خودرونامه

داستان قیمت خودرو (بخش اول)

مروری بر هزینه های قطعات خودرو ، سوخت، انتشار گازهای گلخانه ای و در کل داشتن خودرو

چکیده

در این مقاله ، نمای کلی از قیمت اجزای سازنده وسایل نقلیه معمولی و الکتریکی از جمله سیستم ذخیره انرژی، پیشرانه و همچنین اجزای داخلی و خارجی بدنه خودرو ارائه می شود. به طور خاص، قیمت برای بسته های باتری وسایل نقلیه الکتریکی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند، که تخمین زده می شود تا سال 2030 به طرز چشمگیری کاهش یابد.
علاوه بر این، قیمت سوخت و برق با پیش بینی ها تا سال 2030 برای بازارهای مهم خودرو ارائه می شود.
تمام هزینه ها براساس داده های موجود در منابع مختلف تخصصی، از جمله نظرات متخصصان است. هدف این است که یک پایگاه داده مشترک به عنوان یک مرجع برای بحث ارائه دهیم که منوط به پایش مداوم است و
بهبود این داده ها می توانند به منظور انجام محاسبات و برآورد هزینه های مقایسه ای برای وسایل نقلیه مسافری و تولید استفاده شوند.

1 مقدمه

داده های هزینه ای برای وسایل نقلیه و اجزا و قطعات خودروها برای فعالیت های مختلف تحقیقاتی ضروری است. فناوری خودروسازی. به عنوان مثال ، برای محاسبه تقریبی هزینه های تولید یک وسیله نقلیه الکتریکی که مبنایی برای تخمین قیمت خرید و کل هزینه مالکیت (TCO) یک وسیله نقلیه است داده های هزینه برای تولید کننده اصلی قطعات خودرو (OEM) حداقل برای اجزای اصلی مانند بدنه خودرو، پیشرانه و سیستم ذخیره انرژی باید موجود باشد.
با این حال ، هزینه ها معمولاً بخشی از رازهای تجاری هر شرکتی است، بنابراین اطلاعات هزینه به طور گسترده ای در دسترس نیست. از این رو، نتایج ارائه شده در این مقاله عمدتا براساس داده های انتشارات علمی، گزارش ها و نظرات و نتایج تحقیق کارشناسان است.
در شرایطی که مقادیر داده شده واقعی هستند یک چالش اساسی وجود دارد. به عنوان مثال ، هزینه های خودرو و اجزای سازنده آن بستگی زیادی به هزینه های نیروی انسانی در کشورهای تولید کننده ، حاشیه سود زنجیره تامین تامین کنندگان اصلی قطعات (OEM) و میزان تولید و سیاست های فروش آنها دارد. علاوه بر این، نرخ ارز و تورم متفاوت است و سبب می شود مقادیر هزینه شفافیت کمتری داشته باشند و کمتر قابل مقایسه باشند.
با توجه به این چالش ها ، این مقاله بر دادن مقادیر تقریبی عمومی برای هزینه های خودرو تمرکز دارد. اجزاء. علاوه بر این ، نتایج برآورد در مورد هزینه های سوخت و برق برای بازارهای مهم خودرو ارائه شده است.
بالاخره محدوده قیمت انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) و آلاینده (CO2) آورده شده است. هدف این است که مبنایی برای برآورد هزینه های وسیله نقلیه در یک سطح تخمینی تقریبی ، بدون نیاز به جزئیات بیشتر ارائه شود.
این مقاله همچنین مبنایی برای مقایسه هزینه های وسایل نقلیه در آینده بر اساس پیش بینیهای هزینه های اجزای اصلی خودرو و قیمت سوخت و برق به دست می دهد.

2 بررسی اجمالی و پیشینه

عوامل موثر بر هزینه
هزینه اجزای وسیله نقلیه به طیف گسترده ای از عوامل بستگی دارد، که برای مثال منطقه ای را که در آن قطعات تولید می شوند، حجم تولید یا بازارهایی که اجزا در آنها فروخته می شود شامل می شود. این عوامل به طور واضح همراه با مقادیر هزینه موجود در منابع تخصصی که می توانند مبنای مقایسه قرار بگیرند بیان نشده اند.
جدول 1 شامل لیستی از برخی عوامل مهم است.

داستان قیمت خودرو (بخش دوم)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *