خودرونامه

مزایای لنت های ترمز نو و با کیفیت

لنت اکسترا

ترمزهای شما یکی از مهمترین بخشهای سیستم ایمنی خودرو هنگام رانندگی هستند. در یک موقعیت وحشت انگیز توقف اجباری و ناگهانی  که تنها عکس العمل ممکن برای شما فشار دادن پدال ترمز است، تنها لنت های ترمز با کیفیت فاصله بین یک تصادف وحشتناک و توقف به موقع هستند و می توانند زندگی شما و عزیزانتان را نجات دهند. پس با هم مشخصات یک لنت ترمز خوب که می تواند حافظ جان و سلامتی ما و عزیزانمان باشد را بررسی می کنیم.

افزایش قدرت توقف

یکی از موثرترین راه ها برای ایمن ماندن در جاده ها در انواع شرایط رانندگی ، افزایش قدرت توقف وسیله نقلیه است. تعویض لنت های بی کیفیت و فرسوده، به طور چشمگیری فاصله ترمز شما را کاهش می دهد و از برخورد شما با اشیا در هنگام توقفهای ناگهانی جلوگیری می کند.

ثابت ماندن عملکرد ترمز


استفاده از مجموعه ای از لنت های ترمز با کیفیت نه تنها قدرت ترمز شما را بهینه می کند، بلکه به شما عملکرد ترمز نرم و قابل اطمینانی را می دهد. لنت های فرسوده یا بی کیفیت می توانند باعث عملکرد ناهماهنگ و غیر قابل اطمینان در ترمز شوند و خطر ضربه زدن به اشیا را در هنگام ترمزگیری به شدت افزایش دهند. بهترین لنت های ترمز در برابر حرارت مقاومت می کنند و گرمای تولید شده را به راحتی از دست می دهند و شما را ایمن نگه می دارند.

طول عمر بیشتر


تعویض لنت های ترمز قدیمی و فرسوده با مجموعه ای از لنت های کارآمد، موجب افزایش طول عمر سیستم ترمز می شود. لنت های ترمز نیمه فلزی ، کاملاً فلزی و سرامیکی به طور معمول پردوامترین لنت های ترمز موجود هستند، اما لنت های ترمز بدون آزبست ارگانیک دیسک ها را با سرعت کمتری نسبت به مواد دیگر فرسوده می کنند.

میزان گرد و غبار ترمز تولید شده توسط لنت


به طور معمول، سرامیک بهترین ماده لنت ترمز از نظر تجمع گرد و غبار است و لنت های ترمز بدون آزبست ارگانیک در جایگاه دوم قرار می گیرند. لنت های ترمز نیمه فلزی معمولاً بیشترین گرد و غبار ترمز را ایجاد می کنند، اگرچه مقدار دقیق آن به فرمولاسیون منحصر به فرد اصطکاک مورد نظر تولید کننده بستگی دارد.

سر و صدای کمتر


یکی از نشانه های واضح لنت های فرسوده تولید سر و صدا، صدای جیغ یا جیر جیر بلند هنگام ترمز است. استفاده از مجموعه ای از لنت های ترمز جدید و با کیفیت علاوه بر تقویت قدرت عملکرد ترمز، باعث کاهش این صداهای آزار دهنده می شود.

قطعات سیستم فرمان و ترمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *