خودرونامه

چگونه گرمای تولیدی در سیستم ترمز را کاهش می دهید؟

1- دیسکهای بزرگتر

افزایش قطر یا عرض دیسکهای ترمز به این معنی است که شما جرم بیشتری برای دفع گرما دارید. با فرض خنک کنندگی مناسب دیسکها، این موضوع تخلیه گرمای ترمز را بهبود می بخشد.

2- دیسکهای منفذ دار

احتمالاً موثرترین روش خنک سازی ترمزها، ایجاد امکان جریان هوا در مرکز دیسک ترمز است که باعث خنکتر شدن قابل ملاحظه ای می شود. تقریباً همه خودروهای تولیدی دارای مسیر تهویه برای دیسک های جلو هستند، زیرا بیشترین بار ترمز روی ترمزهای جلو است.

3- دیسکهای شیار دار و سوراخ شده

هدف از ترمزهای شیاردار یا سوراخ شده این است که امکان فرار گازها و ذرات ایجاد شده توسط لنت های ترمز هنگام استفاده را فراهم کند. با دیسکهای ساده، این لایه از گازها می تواند از تماس کامل بین لنت و دیسک جلوگیری کند. در اینجا دیسکهای شیاردار ترجیح داده می شوند، زیرا دیسکهای سوراخ دار به دلیل افزایش تنش مربوط به سوراخها، زودتر فرسوده می شوند. گذشته از دریفتینگ (که میزان ترمزگیری در آن کمتر است) ، در سایر مسابقات اتوموبیلرانی دیسکهای سوراخ کاری شده نخواهید دید.

4- انتخاب لنت ترمز مناسب

انتخاب لنت های ترمز بر اساس کاربرد بسیار مهم است. برخی از لنت های ترمز دارای ضریب اصطکاک بالا در دمای سرد هستند، در حالی که در دماهای بالاتر بقیه موثرتر خواهند بود. لنت های ترمز را می توان برای دامنه های مختلف دمای کار خریداری کرد، و باید بر اساس کاربرد در نظر گرفته شود. لنتهای مناسب برای جاده گیرایی اولیه زیادی دارند اما با گرم شدن عملکرد آنها از بین می رود. لنت های مسابقه ای برای دامنه وسیع تری از دمای بالا در ضرایب اصطکاک بالاتر کار می کنند که آنها را برای تغییر مسیر یا ترمزهای شدید ایده آل می کند.

5- کانالهای هدایت هوا

کانالهای هدایت هوا در مسابقات اتومبیلرانی محبوبیت زیادی دارند و در اتومبیل های جاده ای نیز استفاده از آنها در حال رشد است، دریچه هایی هستند که جریان هوا را به سمت چرخهای ماشین هدایت می کنند ، به طوری که هوای خنک را درون محفظه قرارگیری چرخها هدایت می کنند و به دیسکهای ترمز می رسانند.

قطعات سیستم جلوبندی، فرمان و ترمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *