خودرونامه

چک لیست زمستانی امدادیدک

آیا برای زمستان آماده اید؟

زمستان در راه است و بسیاری از اشخاص نم دانند برای آمادگی خودرویشان در زمستان باید چه اقداماتی انجام دهند. برای این که زمستانی بی دردسرتر داشته باشید و خودروی شما بر مشکلاتی که این روزها اکثریت را درگیر خود کرده است اضافه نشود، در این مقاله به چند بازرسی اصلی خودرو برای زمستان پرداخته ایم.

1- مراقبت از بدنه و خارج خودرو نظیر شیشه ها

اگر در جایی زندگی می کنید که مجبورید خودرویتان را خارج از محیط سربسته پارک کنید برای جلوگیری از یخ زدگی بدنه یا شیشه ها می توانید از واکسهای مخصوصی که وجود دارند استفاده کنید.

2- تعویض روغن موتور

بسیاری از ما در مورد مراقبتهای زمستانی خودرو به روغن موتور فکر نمی کنیم. حال آنکه استفاده از روغنهای سینتتیک به جای روغنهای معمولی در سلامت موتور در فصول سرد بسیار موثر است. روغنهای سینتتیک گرانروی (ویسکوزیته) کمتری در سرما دارند و سریعتر از روغنهای دیگر گرم می شوند که می تواند موجب شود قطعات متحرک موتور در فصل سرما آسیب کمتری ببینند.

3- آزمایش سلامت باتری

گرمای تابستان موجب ضعیف شده عملکرد باتری می شود. اما معمولا در یک صبح سرد زمستانی با روشن نشدن خودروی شما این مشکل به صورتی آزار دهنده نمایان می شود. بهتر است با تست باتری خود از سلامت نسبی آنهنگام آغاز فصل سرما آگاه شوید.

4- اطمینان از دید صحیح

یکی از مهمترین مشکلات هنگام رانندگی به خصوص در زمان بارش برف یا باران مشکل دید راننده است. این موضوع بسیار با اهمیت است، زیرا می تواند موجب بروز حوادث رانندگی شود. بهتر است در آغاز زمستان از عملکرد مناسب تیغه های برف پاک کن اطمینان یابید و در صورت ضرورت آن را تعویض کنید. همچنین استفاده از ضدیخ مناسب در مایع شیشه شوی می تواند در عدم یخ زدگی شیشه ها بسیار مهم باشد.

5- بازرسی لاستیکها

میزان لغزندگی جاده در زمستان نسبت به سایر فصول سال بیشتر است حتی اگر بارندگی هم نباشد. به علت رطوبت و برودت هوا سطح جاده ها می تواند با لایه نازکی از آب پوشیده شود که در این حالت سلامت لاستیکها برای جلوگیری از لغزش خودرو بسیار تعیین کننده است. حال اگر باران یا برفی هم در کار باشد که این موضوع بسیار مهمتر خواهد شد.

6- بازرسی ضد یخ

ناگفته پیداست که ضدیخ یکی از مهمترین مایعات مورد استفاده در خودرو در زمستان است. حتما از ضدیخ مطمئن برای خودروی خود استفاده کنید یا از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

7- انژکتورها را تمیز کنید

در هوای سرد برای عملکرد بهتر سیستم سوخت رسانی استفاده از یک افزودنی پاک کننده با کیفیت انژکتور می تواند موثر باشد. به خصوص که آب داخل سوخت می تواند یخ بزند و موجب بروز مشکلاتی در سیستم سوخت رسانی شود.

8- استفاده از ضدیخهای خاص

یکی از مشکلات در روزهای خیلی سرد عمل نکردن قفلهای درب خودرو می باشد. قبلا به استفاده از ضدیخ در مخزن شیشه شوی اشاره شد. کاربرد دیگر ضد یخهای خاص استفاده در هنگام قفل شدن دربها می باشد.

9- بازرسی درب رادیاتور و ترموستات

درب رادیاتور قطعه ای ارزان قیمت است اما عملکرد بسیار مهمی دارد. این قطعه سبب نگهداری از ضدیخ در رادیاتور می شود. همچنین فشار مناسب سیستم خنک کاری توسط این قطعه تامین می شود. عملکرد نامناسب این قطعه می تواند موجب گرمای بیش از حد موتور و آسیب به قطعات آن شود. یکی دیگر از قطعات ارزان قیمت که عملکرد آن بسیار با اهمیت است ترموستات است. این قطعه موجب می شود که دمای عملکردی موتور در حد مطلوب باشد. همچنین کارکرد درست سیستم های گرمایشی و خنک کننده خودرو مستقیما به عملکرد ترموستات بستگی دارد.

بسته های زمستانی امدادیدک

امدادیدک در آستانه فصل زمستان برای مشتریان عزیز بسته های زمستانی تدارک دیده است که شامل قطعاتی از سیستم خنک کاری مانند درب رادیاتور و ترموستات به اضافه ضدیخ می باشد. برای اطلاع از شرایط لطفا با پشتیبانی (5و02634342024) تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *