خودرونامه

10 روش عملی برای مراقبت از موتور خودرو (قسمت دوم)

اطمینان از عملکرد درست سیستم خنک کننده

علاوه بر تعویض روغن، قسمت دیگری برای خنک نگه داشتن موتور وجود دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. سیستم خنک کننده(Cooling system). سیستم خنک کننده شامل رادیاتور ، ترموستات ، پمپ آب و مایع خنک کننده است. ساده ترین راه برای محافظت از موتور در برابر گرم شدن بیش از حد، اطمینان از داشتن مقدار مناسب مایع خنک کننده (آب رادیاتور) در کل موتور است.

هنگامی که ترموستات تشخیص می دهد موتور داغ شده است و باید خنک شود ، مایع خنک کننده در موتور شما گردش می کند. سپس پمپ آب مایع خنک کننده را از رادیاتور بیرون کشیده، آن را به داخل بلوک موتور می فرستد و سپس به رادیاتور برمی گردد تا دوباره خنک شود. برای بررسی سطح مایع خنک کننده ، درب موتور را بلند کرده و به مخزن مایع خنک کننده خود نگاه کنید. این مخزنی شفاف است که یک مایع به رنگ سبز یا نارنجی در آن وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که مایع خنک کننده بین علامت حداکثر و حداقل قرار دارد. (در صورتی که مخزن یا منبع آب (یا منبع انبساط) کدر شده است آن را تعویض کنید زیرا تشخیص سطح مایع درون آن مشکل می شود).

اگر مشاهده کردید که ماشین شما بیش از حد گرم می شود و اطمینان دارید که مقدار مایع خنک کننده کافی است، اتومبیل خود را به مکانیکی برسانید و از آنها بخواهید سیستم خنک کننده را بررسی کنند. هزینه یافتن و بر طرف کردن مشكل سیستم خنك كننده از هزینه آسیب وارده به موتور در صورت گرم شدن بیش از حد ، بسیار کمتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *