خودرونامه

5 نکته رانندگی برای طولانی کردن عمر موتور خودروی شما (بخش اول)

شرایط اقتصادی کنونی برای بسیاری از ما سخت است. مردم به دنبال روش هایی برای ذخیره پول و کاهش هزینه های خود هستند. این موضوع در مورد خودروهایمان هم صدق می کند. بسیار مهم است که وسایل نقلیه فعلی خود را در شرایط خوبی نگهداری کنیم تا مجبور به صرف هزینه های تعمیراتی و حتی خرید ماشین جدید نشویم.

بیشتر ما می دانیم که سرویس و نگهداری مرتب مانند تعویض روغن و سرویس سیستم انتقال قدرت از خرابی های مکانیکی جلوگیری می کند و سلامت کلی خودرو را ارتقا می بخشد. اما آیا می دانید عادتهای رانندگی شما نیز تأثیر مستقیمی بر طول عمر خودرو شما دارد؟ نحوه رانندگی در شرایط مختلف می تواند بر روی مصرف سوخت موتور و همچنین بر طول عمر آن تأثیر بگذارد.

در این مقاله ، به پنج روش آسان برای تغییر عادات رانندگی خود می پردازیم تا مطمئن شویم موتورخودرویمان مدت طولانیتری دوام خواهد آورد. بسیاری از نکاتی که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد ، از نظر تأثیرگذاری بر رفت و آمد روزانه ، تأثیر کمی دارند ، اما برای صرفه جویی در هزینه ها و ذخیره پول ما بسیار سودمندند.

آب بندی موتور خودرو

داشتن ماشین نو تجربه ای هیجان انگیز است. پس از طی کردن فرایند اغلب چالش برانگیز خرید ، طبیعی است که با دیدن کارهایی که می تواند در بزرگراه انجام دهد از آن لذت ببرید. اما مهم است که به یک موتور تازه تولید – حداقل در ابتدای کار آسان بگیرید.

“دوره آب بندی” معمولاً به هزار مایل (1609 کیلومتر) اول کارکرد اتومبیل اشاره دارد. در این مدت ، نگه داشتن دریچه گاز در محدوده RPM (دور) پایین تر ، هنگام تغییر سرعت رانندگی شما از زمانی به زمان دیگر مهم است. شما نمی خواهید به یک سرعت یا دنده خاص چسبیده باشید. شما می خواهید از طیف وسیعی از عملکرد ماشین خود استفاده کنید.

برای دستیابی به بهترین نتیجه بهتر است از کتابچه راهنمای خودروی خود بهره بگیرید ، معمولاً نیازی به سرعتی بیش از سریع تر از 120 کیلومتر در ساعت وجود ندارد و در طی 1000 کیلومتر بهتر است که دور یا RPM موتور بالاتر از 3500 نرود.

ما دلیل آن چیست؟ موتورهای جدید دارای قطعات جدیدی هستند که باید به جایگاه خود در موتور اتومبیل عادت کنند – به ویژه رینگهای پیستون. این رینگها ها باید خود را با ابعاد سیلندرهای موتور تطبیق دهند و این مورد به زمان و رانندگی با دقت نیاز دارد. باید در نظر داشت که در موتورهای جدید رعایت تلرانسهای تولید و انطباق بسیار زیر ذره بین تولید کننده و خودروساز است اما این موارد برای طولانیتر کردن عمر موترو خودرو جلوگیری از کاهش راندمان آن در کوتاه مدت است. اگر رینگها به درستی در جای خود ننشسته نباشند ، ممکن است ماشین در کوتاه مدت دچار روغن سوزی شود.

ممکن است به نظر برسد آب بندی موتورخودروی شما مانع از لذت بردن از آن می شود ، اما می تواند به معنای تفاوت بین یک موتور که در 160000 کیلومتر کارکرد دچار خرابی می شود و یک موتور دیگر که در 300000 کیلومتر دچار خرابی می شود باشد. در ابتدا با موتور خودرویتان خوب باشید – خودرو و کیف پولتان بعدا از شما سپاسگزار خواهند بود!

ادامه دارد…

مقالات مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *