خودرونامه

مراقب مراقبت از خودرویتان باشید! بخش اول

بر عکس اکثریت کشورهای دنیا، در ایران خودرو کالایی سرمایه ایست. اگرچه در همه جای دنیا هم معمولا خودرو پس از خانه مهمترین سرمایه هر خانواده یا شخص است. بنابراین مهم است که از این سرمایه مراقبت شود تا مجبور نشویم تا هم هزینه جبران خرابی آن را پرداخت کنیم و هم احتمالا کم شدن ارزش این سرمایه را تحمل! در این سلسله مقاله ها نکاتی ارزشمند در رابطه با چگونگی مراقبت خودرو ارائه می شود:

اولین قدم برای تعمیر و نگهداری مناسب این است که “مراقب مراقبت از خودرو باشید” – برای درک ماشین خود ، مراقبت های مورد نیاز، چه زمانی به آن نیاز دارد و چرایی آن را باید بشناسید. به همین دلیل ما این راهنمای آسان برای استفاده از مراقبت از خودرو را ارائه داده ایم. راهنما به صورتی ساده تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به زبان روزمره را بیان می کند و رمز و راز و پیچیدگی را از سیستم ها و قطعات اصلی خودرو خارج می کند.

شما باید روغن و فیلتر را به طور مرتب تعویض کنید ، فشار باد لاستیک ، میزان مایعات ، فیلترها ، تسمه ها ، برف پاک کن را بررسی کنید. تیغه ها ، ترمزها و سایر قطعات و اجزاء را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید. این راهنما شامل یک چک لیست ساده است که به شما یادآوری می کند چه موقع انجام دهید و مراقبت های مهم را بررسی کنید.

رانندگی امروز

همه چیز تغییر کرده است – از جمله نحوه استفاده از اتومبیل، نحوه رانندگی آنها و وضعیت راههایمان. رانندگی معمولی به عنوان رانندگی ثابت در حالت غیر افراطی تعریف می شود. با وجود آب و هوا یا محیط های امروزی، رانندگی غیر معمول بیشتر یک قاعده است تا استثنا! در صنعت خودرو از “رانندگی شدید” به شرح زیر یاد می شود:

  • توقف و حرکت در ترافیک
  • رفت و آمدهای کوتاه
  • بارهای سنگین تر از گذشته (بار، مسافر یا یدک کش تریلر)
  • جاده های ناهموار یا کوهستانی
  • محیط های گرد و غبار یا نمکی
  • رانندگی با ماشین قبل از اینکه فرصتی برای گرم شدن داشته باشد
  • رانندگی در هوای بسیار گرم یا سرد.

به عنوان یک راننده، باید از وسیله نقلیه خود آگاه باشید و آن را به درستی تعمیر و نگهداری کنید. اگر با استفاده از این راهنما این کار را بکنید ، ماشین شما در سال های آینده با خیال راحت و قابل اعتماد عمل خواهد کرد.

ادامه دارد……

درباره قطعات سیستم ترمز و تعلیق و مراقبت از آنها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *